Sunday, January 23, 2011

Syaiton memang selalu bisik setiap saat


Kecelakaan ini berlaku kerana kereta dipandu laju laju. lbuhraya dibina begitu besar sebab itu org pandu kereta laju laju. yang bina lbuhraya lah yg salah.


mana ada kecelakaan begini di zaman Rasulullah kerana syaiton tidak berjaya membisik kpd pemimpin ketika itu.


tapi hari ini diakhir zaman, syaiton berjaya suruh buat lbuhraya, jlanraya, jambatan besar-besar. orang pun pandu laju laju dan syaiton bisik lagi suruh laju lagi.


klw jln tak besar sangat tidaklah boleh pandu laju sangat. seperti org yg mencuri akan dipotong tangannya. bila tidak ada tangan dia tak boleh mencuri lagi. syaiton tidak dpt bisik pd dia suruh mencuri kerana sudah tak ada tangan.


dulu mana ada org bunuh diri terjun dari jambatan. sekrang di pulau pinang ramai yang naik atas jambatan utk bunuh diri. mengapa? sebab syaiton bisik suruh bina jambatan juta2 ringgit. bila ada jambatan orang pun boleh naik terjun diatasnya.


tuan guru selalu ingatkan kita jangan berkawan dengan puak2 yg kita rasa sudah dipengaruh oleh syanton. nanti kita sendiri yg binasa.


bila berlaku kecelakaan tentu kita sedih. keluarga sedih. kawan2 pun sedih. tapi semua ini bukan salah kita kerana kerajaan bina jalan yg besar, jambatan yg besar juta juta ringgit. duit itu patut org miskin didahulukan.

13 comments:

  1. Salam Tuan Terunapondoktimur,

    Saya doakan Tuan berlapang dada.

    Islam agama yng lengkap sesuai untuk semua zaman.

    Agama itu benar tetapi Kita yang mencorakkan agama itu menjadi benar atau tidak.

    Selamat berjuang kerana natijah sesuatu perjuangan itu adalah menjadikan bumi Allah ini lebih baik dari semalam untuk semua makhluk Allah.

    ReplyDelete
  2. awak ni cakap mcm org takdak keimanan. siapa yg suruh perjuang untuk bomi Allah? Dlm Islam kita disuruh brjuang untk tgakkan agama..dirikan daulah..bukan suruh kayakan makhluk...itu bukan suruhan agama..

    mengaji la kalau tak tau...jgn sesatkn org lain dgn ilmu yahudi awak tu.

    buat jambatan..buat puterajaya..buat menara...semua habiskan duit petronas..duit itu utk takyat miskin...

    awak sokong kerajaan yg suka ikut cara syaiton..Tuan Guru selalu ingatkan jgn sokong puak yg beramal dgn amalan syaiton...nanti kita sama subahat...

    kalw awak tak reti...jangan la mu tunjuk pandai...mengaji dulu..

    ReplyDelete
  3. Ana setuju dgn teguran Terunapokdoktimur.

    Syaiton mmg selalu mahu sesatkan anak adam alaihissalam.

    kalau seorang itu sesat...kalaw dia jadi pemimpin..maka syaiton akan ikut juga..kalau dia jadi kerajaan pun jadilah kerajaan yg perlembagaan syaiton.

    Maka ana ingin berkongsi nasihat ini jgn la kita menghina Tuan Guru. Rugilah kita yg rendah ilmu Islam ini berbanding Tuan Guru yang baraqah dan mulia di sisi Allah jua.

    ReplyDelete
  4. bangang betui la hangpa ni...orang nasihat baik-baik hangpa pi kutuk. terlampau banyak mengaji dah jadi sesat...otak dok kat lutut, syaitonirrojim dok dalam kepala hangpa...

    ReplyDelete
  5. Ya betul sesangat apa abang Mantoya kata..

    Serban korang berat sangat..tu pasal la otak korang jadi senget. Dah tu pekak pulak, asek dengar bisikan syaitonn...
    Yang nasihat korang tu...tahap pendita tau...ilmu yang korang ada tu, takat tapak kaki dia jer...

    ReplyDelete
  6. hang pi duduklah dalam hutan tu kawan ngan monyet, takda hiway, takda kreta, apa2 pun takda,itupun kengkadang monyet tu pun eksden ngan pokok. Suruh Tuk Guru hang pergi kerja naik kuda je, pasal kreta tu pun syaitan bisik kat pembuat dia, apa punya baghal lah hangpa ni.

    ReplyDelete
  7. Budak ni lahir silap zaman...betul-betul menolak kemajuan. Pegilah duduk kat utan banat nun yang takde jalanraya takde lebuhraya redah paya.Ini maciam punya orang ada ka?

    ReplyDelete
  8. "tapi semua ini bukan salah kita kerana kerajaan bina jalan yg besar, jambatan yg besar juta juta ringgit."

    huhu .. ini mesti hasil tarbiah ustat bob lokme atau ko yang tarbiah dia ..

    ReplyDelete
  9. budak nie sepatutnya lahir pada zaman batu bukan zaman sekarang, sesuai dengan idealoginya yang mcm loji najis.

    ReplyDelete
  10. Aku rasa budak ni celaru dalam kehidupan la..Mentarbiah tak ada ilmu,cakap ikot perasaan..Ape ke bendol la budak ni.. Ade ke islam tolak kemajuan.. Ko boleh bayangkan tak kalau malaysia ni tak de janan raya,tak de moto kereta.. Kau kat PERLIS,nak pergi JOHOR BAHARU,takde kereta & kenderaan awam..Arini 1hb ko start pejalanan dari perlis,1hd bulan depan pun ko tak tentu sampai johor lagi BINGAI... Hak2..Ape punya mentality la budak ni..HARAM agaknya bina LEBUH RAYA.. Perghhh.. YOU ARE SO STUPID la..PAK PANDIR PUN TAK MACAM KO.. Insaflah bai,kembali ke pangkal jalan..

    ReplyDelete
  11. KENAPA KAMU TAK CAKAP TUAN GURU NIK AJIS BERITAHU,INTERNET,BRODBAND,LATOP,PC ADALAH CIPTAAN SHAITAN..BUKA BLOG JUGA ADALAH BISIKAN SHAITAN..LETRIK DI CIPTA KERANA BISIKAN SHAITAN..PAIP AIR KE RUMAH DI BINA KERANA HASUTAN SHAITAN..KERANA ADA AIR PAIP DI RUMAH LAH,MANUSIA SEKARANG TAK MAHU PERGI KE SUNGAI MENCARI AIR YANG LEBIH MUTLAK DARI AIR PAIP..SEMUANYA KERJA SHAITAN.. "ERRRR..DALAM LATOP ATAU PC KAMU,SILAP2 ADE GAMBAR TAK BERMORAL,YANG KAMU DOWNLOAD DARI LAMAN WEB SHAITAN2,3GP PUN ADA GAMAKNYA,MINTAK 2-3 CITE 3GP BOLEH..????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju dgn kau..sialnye punye budak!! Kau ni sesat kau tahu x?? Xde gne nk ckp baik2 dgn kau..org mcm kau ni da taksub dgn nik aziz..taksub ni adalh percaya yg teramat pd benda yg sesat..mcm kau taksub dgn nik aziz..kau sesat dn die lg sesat..ape punye budak la..mengaji ape mcm ni..ni sial namenye!!

      Delete
  12. bawa mengucap ye.Semoga Allah buka kan pintu hati awak. :)

    ReplyDelete