Saturday, February 5, 2011

Syaiton beRTopeng dimaLaysia


pura2 bagi hrga getah naik..niat nya ttap burok! 
nak tipu org ramai..konon krjaan baik sngat!.
niat burok dtg dri hati yg kotor..niat mau tipu..
ada duit senang skit org lupa Tuhan..lupa alim ulamak...jauh dari Tuan Guru..
duit bnyak pun tk guna..hati ajak gi buat maksiat..


krjaan bagi duit suruh buat lgi maksiat..suruh masuk neraka..
suruh benci Tuan Guru...paksa beci Islam..


pengikut syaiton slalu fikir mcm mana nak hancurkn manusia..
hancurkan Islam...Tuan Gur slalu mau Islam..UMNGOK tilak Islam..
naikkan harga getah..org buleh duit..bnyak buat mksiat..
Islam surh ibadat..bukan buat maksiat..
UMENO APCO suruh buat mksiat..lupa Tuhan..lupa solat..hina org alim.
YAB Tuan Guru pmbawa sinar cahaya...bukan bawa maksiat
bukan bagi duit..suruh org maksiat..jauh dari Islam..

17 comments:

  1. Oi mangkuk,
    Kerajaan kasi naik harga getah nak kasi rakyat senang pun salah? Apa gila kau ni?

    Kalau nak buat maksiat, hidup miskin papa kedana lagi senang buat.

    Macam negeri kau, di bawah kepimpinan mahadewa nik ajis tu..hari-hari masuk suratkabar kes rogol, kes khalwat, kes sumbang mahram, kes bunuh mak bapak...tu kerja-kerja orang kaya macam kami ke? Orang kaya bijak pandai macam kami tak buat benda2 bodo tu..

    Kenapa mahadewa nik ajis gagal terapkan iman yang kuat dalam diri korang? Sebab diri dia pun bodoh...jadi barua komunis...

    Sia-sia aje 20 tahun perintah, turun la woi......

    ReplyDelete
  2. astagfirullahalazimmm!!

    mu ni sungguh ikut syaiton..sohih dah..

    tak nampak lagi kebenaran...tak boleh lihat cahaya tauhid...Allah tutup hati mu..sekat sinar nur..

    YAB Tuan Guru mu pelekeh gitu..tak slamat hidup mu..

    kita tk bleh hina pilihan Tuhan utk slamatkan manusia..bukan serupa pemimpin awak yg sesat lagi menyesatkan..

    naik harga getah..bagi duit kat org kg..kunun nak ambik hati..sebenar nak ambik undi...

    ini semua kerja syaiton bertopeng UMNO APCO..

    mu kaya...tapi hasil tipu org miskin...mu ngaji tinggi tapi hati jadi hitam..Tuan Guru kasih pd umat Islam...bukan serupo mu tipu umat Islam..bagi duit banyak galakkan maksiat...jauh diri dari Islam...makin jauh dari Tuan Guru..

    bertobat la sblum trlambat..

    ReplyDelete
  3. Assalamuaikum,.
    Saudara pun kena bertaobat juga kerana ramai yang bekerja sebagai peladang bersyukur dengan kenaikan harga getah dan kelapa sawit, dan mereka semuanya tidaklah menggunakan segala hasil pendapatan untuk tujuan maksiat, mungkin ada segelintir. bukankah duit itu boleh digunakan untuk tujuan kebaikan.
    Rezeki yang mereka cari ini adalah halal dan islam sendiri menggalakn mencari rezeki halal.
    Segala keprluan harian mengunakan duit. Cuba saudar tanya tuan guru, sewaktu beliau pergi menunaikan haji, apa yang beliau gunakan ?. bukankah semuanya duit ?.
    Semua perkara dimuka bumi ini bergantung kita samada membawa kearah kebaikan atau kejahatan.
    Janganhlah terlalu taksub pada tuan guru saudara, kerana beliau sendiri belum pasti ke syurga atau neraka.
    Adakah saudara menganggap tuan guru itu semulia Nabi ?. Jika begini tidak boleh ditegur ?.
    Nampaknya sadara pun telah tersesat juga.
    Apapun saudara telah berdosa kepada seluruh umat manusia yang mendapatkan rezeki halal melalui getah dan kelapa sawit dengan menuduh menggunakan duit membuat maksiat.
    BERTAUBAT LAH, FIKIRKANLAH DENGAN AKAL YANG WARAS BUKAN DENGAN CAKAP TUAN GURU.

    ReplyDelete
  4. Salam saudara,
    Tulisan yang kita hasilkan dapat menilai siapa diri kita, tahap pemikiran kita,idealogi, kewarasan dan pelbagai rumusan dapat di perolehi. Oleh yang demikian jika nak buat dosa tapi tak mengaku dosa..... rentikan menulis, baiklah saudara berfikir untuk naikkan lagi taraf ekonomi sendiri supaya tak payah nak mengata orang lain.

    ReplyDelete
  5. Saudara Teruna,
    mu nak blajar dengan tok guru, blajar sampai katam. cara mu ni, dah sampai mendewakan tok guru. tok guru mu tu maknusia biasa, bukan dewa. bagus harga getah mahal, boleh la penoreh2 kompol duit untuk pergi haji. kalau tak, macammana diorang nak pergi mekah, adakah PAS akan tanggong diorang nak pergi mekah?

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Teruna Pondok Timur,

    Bila membaca pos2 saudara buat saya berfikir sejenak,

    saudara tak terfikir balik ke yang saudara ni terlalu banyak mencemuh dan mengkritik malah menuduh orang lain sembarangan.

    Saya tidak menyebelahi mana-mana pihak.

    Tapi jelas sekali pada pandangan saya, saudara terlalu taksub dengan YAB Tuan Guru sehingga semua yang dilakukan oleh orang lain saudara merasakan semuanya salah.

    Pada saya, mungkin saudara cuba untuk menarik perhatian orang ramai dengan mengkritik dengan cara yang begini.

    Terus terang, saya tergelak dengan cara penulisan saudara.

    Berfikirlah secara matang dan terbuka wahai saudara Islam ku.

    Assalamualaikum.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Teruna Pondok Timur,

    Cara penulisan anda ini semacam mahu mempergunakan dan memalukan YAB Tuan Guru sahaja...

    Anda ini terlalu taksub..ataupun anda buat-buat taksub?? Penulisan anda ini jika diteruskan boleh memecah-belahkan..

    Jika Tuan Guru membaca penulisan anda ini...pasti beliau sedih...

    ReplyDelete
  8. Salam...kerajaan Malaysia tiada kena mengena dengan kenaikan harga getah sekarang..Komoditi itu mengikut harga pasaran dunia...apa saudara tidak mengikuti perkembangan semasa? bila harga getah naik ramai yang sebelum ini miskin tiba2 jadi mewah sebab punca pendapatan bertambah..rezeki halal dan tiada kaitan pula kerajaan nak galakkan maksiat...terpulang kepada individu bagaimana hendak membelanjakan dutinya sama ada ke jalan buruk atau baik..itu semua bergantung kepada keperluan,kehendak, dan juga NAFSUNYA..nafsu manusia itu yang paling susah hendak dijinakkan..bak kata pepatah melayu..besar periuk besar lah keraknya....saudara patut lebih mengikuti peredaran zaman..moga Allah merahmati dan memberi hidayah kepada saudara

    ReplyDelete
  9. Tang pondok mana budak ni mai? Otak mcm tak betoi ja. Pi belajaq tinggi lagi... dah khatam baru mai sambung tulih blog semula ya. Haru haruuuu...

    ReplyDelete
  10. Nik Aziz dah buktikan dia memang hanya sekadar ahli politik haprak yang gunakan agama untuk raih sokongan. Mana ada ulamak sebelum ini berani gunakan hak Tuhan didalam menentukan keimanan seseorang? Inilah bukti yang Nik Aziz bukanlah ulamak.., bahkan dia tak layak dipanggil sebagai ahli agama sekalipun..


    Tanpa serban dan jubah, Nik Aziz hanyalah ahli politik gampang yang menagih simpati dengan menjual agamanya sendiri. Orang seperti Nik Aziz inilah yang memalukan Islam dan juga membawa imej buruk kepada umat akhir zaman.


    Nik Aziz ada hati nak tentukan kedudukan syurga dan neraka manusia lain yang tak sependapat dengannya.., tapi apakah Nik Aziz sendiri tahu dimanakah dia akan ditempatkan bila mati nanti? Yakinkah Nik Aziz yang dia akan masuk syurga? Takut-takut, Nik Aziz juga akan jadi kuli kepada Iblis didalam neraka..

    ReplyDelete
  11. Mung ni memang bodohlah.Bengong! Kalu getah mahal puok mung jogok yg dpt pitis. Org Pas Kelantan/Kedah wak kerja apa kalu dok noreh?

    ReplyDelete
  12. Nik Aziz tu sapo? Taik dia wangi ke sapa mung pujo gitu semo? Tak dok doh Negara Islam PAS,Negara Kebajikan Mat Sabu pulok.Hj.Hadi kato doh

    ReplyDelete
  13. Teruna Pondok Timur nie kalau dia sihat dia dah respon dah... Doakan ajer la dia yang baik2.... dah biol korang sek. mcm mana pun tak leh masuk dah..

    ReplyDelete
  14. Ape ke bingai la budak ni.. Betul2 katak bawah tempurung.. Asik baca Harakah je gamaknya.. Tak tau lansung tentang benda lain..Ade ke,harga getah naik sebab kerajaan nak galakkan maksiat..Perghhh,bai ko tengok orang tak berduit biasanya cam ne..Nak hias bini pun tak dapat,sampai nak tengok bini pun meluat,sebab takde seri..Sampai bini orang & anak dara orang plak di tutuhnya untuk menempiaskan nafsu serakah..Kan bile rega getah naik,orang2 kampung yang biasanya pemurah dan penderma ni leh sedekahkan lebih duit pada tabung2 masjid.. Ape la bingai ko ni.. Duit tabung2 PAS PIS PUS tu akan selalu penuh.. Aku dengan ini mengishtiharkan ko ni sebagai terlalu TAKSUB & BANGANG..

    ReplyDelete
  15. Anonymous 3:02 AM
    aku setuju dengan kau. budak ni dah memang kronik. Flag lah blog ni ramai-ramai supaya kita semua tak buat dosa mengata budak ni. kesian aku tengok dengan tahap dia berfikir dan tahap ketaksuban dia kepada tok guru dia sampai membelakangi Al-Quran dan As-Sunnah dah. takut ramai yang sesat akibat baca blog dia ni. Na'uzubillah...

    ReplyDelete
  16. Aku Jangan Diliwat

    Fcuk Nicky Ajis!

    ReplyDelete
  17. Adoi... budak nie baru umoq 14 tahun korg duk layan apa hal hehehe...

    ReplyDelete